Logo Observatorul Social
Ultimele Articole
    Ultimele Locatii

      Articol din categoria Social

      Dezbatere publica a proiectului de Ordin nr 1887 pe 2016

      Publicat: / Actualizat: /
      Dezbatere publica a proiectului de Ordin nr 1887 pe 2016
      'Afiș articol "Dezbatere publica a proiectului de Ordin nr 1887 pe 2016"
      Dezbaterea publica a proiectului de Ordin privind modificarea Metodologiei de stabilire a nivelului contributiei lunare de intretinere datorate de adultii cu handicap asistati in centrele rezidentiale publice pentru persoanele adulte cu handicap...
      Publicat: / Actualizat:
      1.665 vizionări
      0
      Cod de incorporare:
      Previzualizare:
      Configurare:

      Conținut restrâns
      Buton interacțiune
      Afișează fundalul
      E-mail:
      Previzualizare mesaj:
      Articole trimis de pe Observatorul Social: “Dezbatere publica a proiectului de Ordin nr 1887 pe 2016” — Dezbaterea publica a proiectului de Ordin privind modificarea Metodologiei de stabilire a nivelului contributiei lunare de intretinere datorate de adultii cu handicap asistati in centrele rezidentiale publice pentru persoanele adulte cu handicap...

      trimite

      Ministerul Muncii și Justiției Sociale - Autoritatea Națională pentru Persoanele cu Dizabilități organizează dezbaterea publică a proiectului de Ordin privind modificarea Metodologiei de stabilire a nivelului contribuției lunare de întreținere datorate de adulții cu handicap asistați în centrele rezidențiale publice pentru persoanele adulte cu handicap sau de susținătorii acestora, aprobată prin Ordinul ministerului muncii, familiei, protecției sociale și persoanelor vârstnice nr. 1887/2016, miercuri, 12 aprilie, ora 10, la sediul Autorității Naționale pentru Persoanele cu Dizabilități din Calea Victoriei nr. 194, sector 1, București.
       
      În conformitate cu prevederile Legii nr. 52/2003 privind transparenţa decizională în administraţia publică, republicată, în data de 13.03.2017 a fost publicat pe site-ul Ministerului Muncii și Justiției Sociale, în vederea consultării, proiectul de Ordin privind modificarea Metodologiei de stabilire a nivelului contribuției lunare de întreținere datorate de adulții cu handicap asistați în centrele rezidențiale publice pentru persoanele adulte cu handicap sau de susținătorii acestora, aprobată prin Ordinul ministerului muncii, familiei, protecției sociale și persoanelor vârstnice nr. 1887/2016, se arată într-un comunicat.

      Ședinţa publică de dezbatere a proiectului de Ordin are următoarea ordine de zi:
      •    prezentarea proiectului de ordin;
      •    prezentarea şi discutarea observaţiilor şi propunerilor referitoare la proiectul de ordin.

      Ministerul Muncii și Justiției Sociale – Autoritatea Națională pentru Persoanele cu Dizabilități adresează mulțumiri tuturor celor care au transmis sugestii/propuneri de îmbunătățire a proiectului de Ordin privind modificarea Metodologiei de stabilire a nivelului contribuției lunare de întreținere datorate de adulții cu handicap asistați în centrele rezidențiale publice pentru persoanele adulte cu handicap sau de susținătorii acestora, aprobată prin Ordinul ministerului muncii, familiei, protecției sociale și persoanelor vârstnice nr. 1887/2016, publicat spre consultare.
       
       





      elvis vn /
      referitor la acest ordin 1887/2016 cu modificari ordin 392/2017 ce este de observat ca pers cu hand institutionalizate care obtin venituri din salarii cred ca contributia ar fi trebuit sa fie undeva la 60 la suta din venitu net deoarece aceasta categorie trebuie sa fie incurajata sa ramana in campu muncii , dar se urmareste de a se obtine inflatia, chiar daca este institutionalizat in loc sa se tina cont ca la fel de bine poate renunta la acest loc de munca si sa asigure statu 100 la suta toate serviciile sociale, asta se intampla mai in toate centrele rezidentiale de cand aceste contributii cresc de la un an la altul, . acest ordin nu are efect pt. mentinerea in munca a pers. cu hand. institutionalizate, .
      Pt. perioada cat va fi institutionalizat sa se tina cont de incurajarea acestuia de a ramane in campu muncii dar se tine cont mult mai mult de plata cheltuelilor, si in felul acesta nu exista efect si la aceste fonduri care se strang, .
      Asa cum clasa politica are atatea facilitati financiare scutire de la mai multe asa si pt. aceasta categorie se tinea cont de incluziunea lor in campu muncii si in felul acesta este excluziune,
      Si asa aceasta categorie prin un loc de munca ft. greu fie nepregatirea profesionala fie discriminarea - fie anumite handicapuri fizice etc.. si atunci in momentul in care anumite pers. sant incadrate in munca prin acest ordin pierdem si aceste locuri de munca , in loc sa le tinem asta face ca descurajarea sa continue , ca statu doar sa faca legi si sa ramana cu ele ear acest capitol de incadrare in munca a acestei categorii scade dramatic, in romania lui 2017.
      In luna 04 017 se spunea ca Tara Galilor nu a ratificat conventia europeana a pers. cu handicap- ear romania daca a ratificato ce a castigat statu roman, sau aceasta categorie de pers. cu handicap- prin acest ordin sus mentionat si alte capitole care ingreuneaza problemele pers. cu hand. fiind legislatie care inpiedica efecte pozitive.

      In viitoru apropiat voi scrie despre locuintele protejate pt. pers. cu hand. institutionalizate,.
      Tot in viitoru apropiat voi scrie despre nevoia de serv. noi institutionalizate pt pers. cu hand. neuropsihice si o legislatie care sa prevada selectia acestor categorii sus mentionate.
      O alta problema va fi discutata despre majorarea indemnizatiilor pt. care aceasta categorie ar fi trebuit sa primeasca o data cu marirea celorlalte categorii de pensionari.
      Daca o persoana cu handicap institutionalizata , este angajata si face naveta si are un salar minim pe economie si este si la privat trebuie sa platesca 900 de roni contributie plus taxele catre bugetu de stat si dupa aia se trage linie nui ajunge sasi plateaca transportul , si cu ce mai ramane din venit ,
      Este normal sa se plateasca contributii catre bugetu statului dar pt a tine aceasta categorie activa pe piata muncii asta trebuie facut- contributia sa fie luata in calcul asa cum este mentionata mai sus.
      In felul acesta la ora actuala cu aceasta contributie de 900 de roni- scade nr. de angajati a beneficiarilor din centre rezidentiale institutionalizati- rolul este ca sa fie aciv in comunitate nu sa ai solici legislativ sa munceasca si dupa care sa vii cu contributii exorbitante.
      Desii legislatia de incadrare in campu muncii este destul de slaba , deoarece partea privata are optiuni de ales si anume ori angajeaza ori plateste o anumita suma la fondul de solidaritate in care anaf vine si controleaza de aceste incasari daca nu angajezi aceasta categorie.
      Daca angajezi din randul tinerilor care ies de pe bancile scolii si ai mentii macar 2 ani a.j.o.f.m- plateste 1 an si jumate salariile minime pe economie dar cand este institutionaliizat si vii ear cu acesta contributie ceruta de 900 de roni era prefera sa stea in canmin decat sa i se opreasca acesta contributie.
      Prefera sa mearaga sa munceasca ca zilieri unde munca prestata nu este luata ca contributie catre centrele rezidentiale.
      De acea este bine pt aceasta categorie sa se tina cont de suma fixa de contributie atata timp cat munceste tot intro institutie cu pers. cu dizabilitati- si ai acorda servicii prin prestatia in calitate de ajgajat- si vii ear u acesta suma de contributie si e posibil vca si acesta categorie de
      pers. cu handicap sa renunte la locurile de munca.

      Ce este de mentionat ca persoanele detinute din acest moment sant persoane care primesc servicii sociale din partea statului roman si nu sant puse la contributie pt. perioada cat sant sub detentie .
      Mai mult aceasta categorie pt. perioada cat sant in penetenciare daca muncesc la eliberare pot pleca cu cec de bani.
      Intrebarea este de ce persoanele cu handicap trebuie sa li se aplice prin lege aceste contributii ?
      Deoarece impozitele care le platesc din venituri salariale ale pers. cu handicap , bugetu statului acorda si beneficiarilor din penetenciare servicii sociale pt. perioada cat sant acolo.
      De ce aceasta categorie trebuie sa suporte legi si aceasta categorie sus mentionata nu?
      Este un ex. in care institutii care cazeaza pers. si primesc servicii sociale cu cazare permanenta si de de un anumit timp- de ce sa nu se contribue la bugetu statului si aceste categorii de ce numai pers. cu hand. institutionalizate trebuie sa li se aplice aceate legi?
      Îmbunătăţirea Cadrului legislativ din domeniul serviciilor sociale pt. persoane cu handicap institutionalizate
      Răspunde | 0

      observatorul  .RO 

      Ziar, televiziune si radio online dedicat persoanelor cu dizabilitati din Romania
      Pentru inscrieri în portal și relații cu clienții vă rugăm să ne contactați la:
      telefon: 0314.251.983 | e-mail:office@observatorul.ro

      DESPRE

      ...

      ASISTENȚĂ

      ...

      LEGAL

      ...