Articol din categoria Social
Conferinta Educatia privata preuniversitara, Mai mult decat antreprenoriat
Nu ar trebui sa se discute despre competitie intre invatamantul public si cel privat, ci despre alternativa educationala care trebuie oferită copiilor.
Previzualizare mesaj:
trimite
Patronatul Investitorilor Autohtoni PIAROM a organizat în data de 16 martie 2017, la Hotel Athenee Palace Hilton București, conferința pe tema educației private preuniversitare, intitulată "Educația privata preuniversitară - Mai mult decât antreprenoriat".
Secretarul de stat în Ministerul Educației Naționale, Gabriel Ispas, a declarat că nu ar trebui să se discute despre competiție între învățământul public și cel privat, ci despre alternativa educațională care trebuie oferită copiilor.
"(...) Avem un număr de aproximativ 1.000 de unități particulare autorizate și acreditate particulare în învățământul preuniversitar românesc. Faptul că în final finanțarea se face și pentru învățământul particular este un lucru bun. Niciodată statul nu va putea să dea pentru învățământul particular mai mult decât dă pentru învățământul public. Lucrul acesta este foarte clar. Dar învățământul privat poate să atragă și alte surse de susținere a activității sale. Nu cred că ar trebui să discutăm despre competiție în învățământul public și cel privat. Eu cred că de fapt trebuie să discutăm despre alternativa educațională pe care trebuie să o oferim copiilor noștri. (...) Eu sunt încântat să văd școli particulare bune. Asta înseamnă că societatea noastră evoluează", a afirmat Ispas cu prilejul conferinței "Educație privată preuniversitară — Mai mult decât antreprenoriat", organizată de Patronatul Investitorilor Autohtoni, citat de Agerpres.
El a susținut că tentația de a dezvolta grădinițe este foarte bună, însă acest lucru trebuie să se facă cu respectarea procedurilor legale în materie.
"(...) Grădinițele mascate — așa numitele centre de zi sau oricum numite altfel, care niciodată nu trec prin nicio procedură de autorizare. Și ne trezim doar când pe un canal media apare o știre că un pseudo-educator are o conduită față de un copil. Părintele știe că și-a dus copilul la grădiniță, dar grădinița aceea nu a existat niciodată. (...) Tentația de a dezvolta grădinițe este foarte bună, dar haideți să le dezvoltăm în parametri legali, nu căutând subterfugii — centre de zi, centre de învățare continuă, dar de fapt acolo sunt veritabile grădinițe", a afirmat secretarul de stat.
Potrivit acestuia, învățământul profesional nu ar trebui să fie un refugiu pentru cei care nu intră la liceele teoretice.
La rândul său, președintele Agenției Române de Asigurare a Calității în Învățământul Preuniversitar, Șerban Iosifescu, a spus că din punctul de vedere autorizării, acreditării și asigurării calității nu există o diferență între standardele pentru școlile publice și cele pentru școlile private, între modul de evaluare a școlilor publice și a școlilor private.
Potrivit datelor făcute publice de PIAROM, în învățământul privat există 659 din totalul de 7.009 al unităților din învățământul preuniversitar, ponderea fiind de 9,40% din piața de educație.
PIAROM susține că în perioada 2010-2015 numărul unităților de învățământ preuniversitar de stat din România (grădinițe de stat ) a scăzut cu 33,62% coborând de la 1276 de unități la 847 în timp ce numărul de unități școlare din învățmântul public preuniversitar s-a redus cu circa 5,48% de la 5813 la 5494.
Pe de altă parte s-a observat o tendință de dezvoltare a sectorului privat mai ales în zona creșelor și grădinițelor. Numărul grădinițelor din sectorul privat a crescut cu 59% de la 222 unități la 355 în timp ce numărul de unități școlare din învățământul preuniversitar a crescut cu 76,25% de la 160 de unități la 282, susține aceeași sursă.
Conferinta a avut urmatoarele teme:
– Reglementari in vigoare: succese si noi provocari
– Programul “fiecare copil in gradinita” intre dorinta si realitate
– Reteaua teritoriala de crese si gradinite publice vs unitati private
– Adaptarea cadrelor didactice la cerintele secolului al XXI-lea, formarea profesionala continua, specializata si diferentiata
– Educarea prin experiment si asistata de tehnologie: pregatire personal calificat, dotare spatii, evaluari si orientare educationala
– Programe educationale personalizate
– Educare si valorificare abilitati personale ale copiilor cu cerinte speciale de invatare vs asistenta sociala pe viata
PROGRAM SI SPEAKERI:
Inregistrare participanti si welcome coffee: 9.00 – 9.30
PANEL I: 09.30 – 11.00
GABRIE-LIVIU ISPAS – Secretar de Stat, Ministerul Educatiei Nationale
CONSTANTIN SERBAN IOSIFESCU – ARACIP
VIOREL AGHEANA – Lector Universitar, Facultatea de Psihologie si Stiintele Educatiei, Universitatea Bucuresti
JUSTINA RADU – Director Executiv, Consiliul National al Dizabilitatii din Romania
ADELA HANAFI – Manager General, Asociatia Conil
ALEXANDRU HOLICOV – Founder&CEO, Adservio
DANIELA PETRE – Presedinte, Gradinita DreamLand si Fastrackids Pipera
DIANA SEGARCEANU – Director Executiv, Avenor College
MARIOARA FRANGULEA – Fondator, Gradinita Maria Pro Day
Nu ar trebui sa se discute despre competitie intre invatamantul public si cel privat ci despre alternativa educationala care trebuie oferită copiilor
observatorul .RO
telefon: | e-mail:office@observatorul.ro