Logo ♿ Observatorul Social

Articol de la Federatia pentru Accesibilizarea Romaniei

DESIGN THINKING GUIDE GANDIREA DESIGN CENTRATA PE OM - GHID

/
DESIGN THINKING GUIDE  GANDIREA DESIGN CENTRATA PE OM - GHID
Afiș articol "DESIGN THINKING GUIDE GANDIREA DESIGN CENTRATA PE OM - GHID"
DESIGN THINKING GUIDE – GANDIREA DESIGN CENTRATA PE OM - GHID
Publicat:
2.707 vizionări
1
Cod de incorporare:
Previzualizare:
Configurare:

Conținut restrâns
Buton interacțiune
Afișează fundalul
E-mail:
Previzualizare mesaj:
Articole trimis de pe ♿ Observatorul Social: “DESIGN THINKING GUIDE GANDIREA DESIGN CENTRATA PE OM - GHID” — DESIGN THINKING GUIDE – GANDIREA DESIGN CENTRATA PE OM - GHID

trimite

DESIGN THINKING GUIDE – GANDIREA DESIGN CENTRATA PE OM - GHID

In toate intalnirile nationale si internationale pe care expertii FAR le-au avut incepand cu 1 septembrie 2018, am promovat proiectul AllIn.

Expertiza FAR in domeniul ocuparii adultilor cu dizailitati este este una foarte importanta si relevanta, mai ales prin faptul ca expertii federatiei noastre sunt aceia care au redactat primul raport de tara alternativ al societatii civile privind implementarea Conventiei ONU in domeniul persoanelor cu dizabilitati din Romania.

Cunoastem faptul ca problema angajarii persoanelor adulte cu dizabilitati este una dintre cele mai spinoase , atat in Romania cat si in Europa.

Am intervievat sute de personae care ne-au descries barierele in ocupare.

De aceea , FAR a cerut partenerilor sa redacteze ghidul Human Centred Design Thinking, pentru a construi un drum mai clar catre angajarea persoanei cu dizabilitati.

Persoana adulta cu dizabilitati aflata in cautarea unui job, la inceput de drum este derutata.

Nu are incredere ( aici este nevoie de empatia trainerului, practicianului, pentru a fi inteleasa).

Persoana adulta cu dizabilitati nu stie  sa se autoevalueze (aici se folosesc instrumentele de evaluare pentru identificarea skills ).

Persoana adulta cu dizabilitati nu cunoaste traseul pe care s ail urmeze mai departe.

Prin elaborarea acestui ghid, noi am prototipat un traseu, pe care persoana cu dizabilitati poate merge ghidat de călăuză  (trainerul, practicianul) pentru indeplinirea scopului proiectului.

Este o harta care foloseste călătorului – persoana cu handicap -  și călăuzei deopotriva, si care pot alege un traseu impreuna. 

In cazul in care călătorul are aptitudini evidente, atunci se pot sari pasii DT, iar calauza/trainerul poate alege un traseu scurt și poate aborda creativ situatia pentru atingerea obiectivului final, respectiv angajarea in munca a persoanei adulte cu dizabilitati.

Pornind de la empatia obligatorie a practicianului/calauzei fata de  persoana cu handicap, se parcurg pasii evaluare si autoevaluare, aptitudini pentru cariera, interviu, crearea CV. Trainerul va parcurge acest traseu alaturi de PWD, identificand pe parcurs modalitatile de abordare pentru pregatirea acesteia in fata angajatorului.

Noi am mers mai departe si am gandit o completare a traseului (care in mod normal se opreste la crearea CV ului) cu o fisa de monitorizare a angajatului PWD, dupa ocuparea locului de munca (pentru o perioada de 6-12 luni).

Pilotarea GHIDULUI

Obiective generale:

O1 – creșterea calitatii inițiativelor și serviciilor educatorilor și a altor practicieni pentru a fi adaptate nevoilor specifice ale adulților cu dizabilități

Obiective operationale:

O1 – Comunicarea devine informativa, participativa si educativa

O2 – Cresterea eficientei comunicarii , acuratete, exactitate

Suport teoretic si metode de abordare in interactiunea cu persoana cu dizabilitati

Abordari  cognitive– imersiune cognitiva

-a se pune in locul PWD si a intui cum sa reactioneze intr-o anume situatie

-preluarea rolului: intelegerea si anticiparea actiunilor/reactiilor altei persoane

Abordari afective

– reactia emotionala a unui observator cauzata de perceptia ca altcineva experimenteaza o emotie

- un raspuns afectiv mai adecvat situatiei altcuiva, decat celei propri

-a simti lumea persoanelor cu dizabilitati ca si pe cea proprie, dar fara a pierde din vedere ca este a altcuiva

Abordari comportamentale

-Actiuni ce deriva din empatie

-Comunicarea empatiei

Metode

  • imersiune cognitiva – la inceputul stadiului de empatie, se noteaza impresiile
  • conversatia - interviul – stabilirea unui ghid de interviu
  • exercitiul – interactiunea constructiva – colectare de informatii, imagini, video
  • brainstorming
  • expunerea si problematizarea
  • comunicarea eficientă
  • - Utilizaţți timpul in mod eficient, stabiliti o agenda

    - Adoptati o abordare centrata pe om

    - Puneți intrebari deschise

    - Folosiţi doar termeni pe care persoana ii intelege

    - Câștigaţi increderea persoanei, utilizati empatia

    - Explorati si ascultati informatii legate de sentimentele persoanei

    - Explorati activ nivelul de intelegere a persoanei referitor la propria situatie

    - Fiti atenti la indiciile indirecte (nonverbale si paraverbale)

    - Reiterati in formulari proprii ceea ce credeti ca spune persoana

    Plan lectie

    Realitatea actuală privind angajarea persoanelor cu dizabilități

    Pornim de la premisa că prin DT putem anticipa problemele locurilor de muncă pentru persoanele cu dizabilități și încercăm un exercițiu pentru a anticipa o mai bună angajare în acest segment al populației. Cu ajutorul practicienilor din domeniu, vom aprofunda gândirea de design centrată pe om.

    Ia locul meu!

    Pornim de la realitatea europeană privind ocuparea forței de muncă a persoanelor cu dizabilități. Și dorim să îmbunătățim rata ocupării forței de muncă prin formarea practicienilor în interacțiunea cu toate tipurile de persoane cu dizabilități în căutarea unui loc de muncă sau pentru păstrarea locului de muncă (păstrarea locului de muncă).
    Practicienii trebuie să empatizeze cu persoana cu dizabilități, să înțeleagă problemele specifice din domeniu și să crească calitatea inițiativelor și serviciilor educatorilor și ale altor practicieni pentru a fi extrem de adaptate la nevoile specifice ale adulților cu dizabilități.


    Informații despre experiența utilizatorului


    Empatie - Cunoașterea profunda a mediului este o practică sănătoasă și adaptativă, care trebuie folosită cu atenție.
    Exerciții propuse:

    Exercitiul 1

    Luați în considerare dacă aveți sau nu tendința de a analiza oamenii sau de a diagnostica problemele pentru ei fără încurajarea sau solicitarea lor.

    Adesea, atunci când deținem informații care ne-au ajutat să conștientizăm lumea, dorim să le împărtășim. Această informație, atunci când este nepromovată și livrată unei alte persoane, uneori nu se intelege atât de bine. S-ar putea să simtă că le spui că ceva despre ei nu este în regulă, ceva cu care nu ar fi neapărat de acord.

    Reamintește-ți că aceste informații trebuie să fie solicitate și să nu fie prescrise de tine, indiferent cât de valabilă se simte transmiterea ei.

    Exercitiul 2

    Întrerupeți frecvent oamenii sau vă gândiți în mod constant la propriile povești pentru a le împărtăși în timp ce vorbesc? Dacă vă plac mulți oameni sociali, răspunsul este probabil da. Pentru a ne relaționa cu ceilalți, trebuie să împărtășim un pic din noi înșine - poveștile tale vă pot ajuta să stabiliți un teren comun cu ceilalți sau să vă facă mai aproape de ei. Cu toate acestea, dacă te-ai concentrat doar pe împărtășirea poveștilor, acesta te poate distrage de la scopul mai mare al unei conversații.
    În dorința noastră de a relaționa,  distrați și împrastiati, ne eliminăm adesea din prezent, reducându-ne capacitatea de a fi ascultători sensibili și angajați. Chiar dacă ne petrecem întreaga viață încercând să fim buni ascultători, uneori ne descurcăm din practică în empatizarea sau identificarea cu persoana cu care vorbim sau pierdem o oportunitate de a mângâia sau distra pe cealaltă persoană.

    Data viitoare când aveți o conversație cu o persoană și vă veți gasi în fața ei, luați un moment pentru a vă întrerupe și a asculta cu adevărat. Nu vă gândiți la modul în care vă puteți identifica personal cu ceea ce vorbesc și nu vă căutați în banca de memorie pentru o poveste relevantă a dvs., ci doar ascultați. Este o experiență plină de satisfacții pentru a te înțelege cu adevărat în ceea ce spune o altă persoană, atât pentru tine, cât și pentru cealaltă persoană (Bates, 2012).

    Exercitiul 3 – Afirmatii

    Crearea afirmațiilor este un mod util de a-ți curăța mintea și de a pune lucrurile în perspectivă. Afirmările pot fi definite ca expresii sau enunțuri pozitive utilizate pentru a contesta gânduri negative sau neajutorate.

    Pentru acest exercițiu, scrieți o listă cu cel puțin 50 de afirmații. Ei ar trebui să abordeze ceea ce vrei să îmbrățișezi, să îmbunătățești și să obții în viața ta
    Urmați aceste instrucțiuni când compuneți și exersați afirmațiile dvs.:

    Scrieți afirmațiile în timpul prezent și asigurați-vă că folosiți cuvântul „EU” pe parcursul afirmațiilor;
    Concentrați-vă asupra lucrurilor care se întâmplă acum, care vă vor duce la succesul viitor. Este posibil să apară gânduri negative, dar faceți tot posibilul să dați drumul gândurilor negative și să le înlocuiți cu gândirea pozitivă;

    Repetați-vă afirmațiile cu voce tare pentru a vă ajuta să vă reprogramați mintea cu gânduri mai pozitive.

    Instrumentul 1: Persona

    Înainte de a trece pe harta empatică de mai jos, creează mai întâi o „persoană” sau o reprezentare clară a personajului sinelui tău, a sinelui tău ideal și a sinelui tău.

    Pentru a crea această persoană, va trebui să analizați în detaliu cine sunteți, cine doriți să deveniți și care sunt așteptările sociale legate de sentimentele și comportamentele voastre în diferite situații.
    Răspunsul la întrebări precum următoarele vă poate ajuta să definiți aceste trei aspecte importante:

    1.De ce vreau să devin [introduceți o caracteristică importantă pentru dvs.]? Cine în viața mea a fost sau este așa?
    2. Cine aș fi mândru dacă aș [introduce o caracteristică importantă pentru tine]? De ce?
    3. Cum sunt legate sentimentele mele în anumite situații cu idealul meu, idealul și ar trebui eu?
    4. Mă împing să fiu ceva ce nu sunt de fapt?
    5. Sunt ceva ce nu sunt doar pentru că alții se așteaptă de la mine?


    Folosiți-vă răspunsurile la aceste întrebări pentru a vă ajuta să vă faceți o idee despre cine sunteți, cine doriți să fiți și cine credeți că ar trebui să fiți. După ce această pregătire a fost finalizată, treceți la crearea unei hărți de empatie.

    Instrumentul 2: Harta empatiei

    O hartă empatică vă poate ajuta să vă implicați într-un proces valoros și informativ de auto-reflecție, folosind toate simțurile pentru a vă ajuta să vă identificați nevoile și deconectările dintre ceea ce spuneți și ceea ce faceți. Nu vă faceți griji - cu toții avem o deconectare între ceea ce spunem și ceea ce facem. Acest exercițiu vă poate ajuta să vă dați seama unde aveți aceste deconectări și cum vă puteți adresa cel mai bine pentru a deveni persoana pe care doriți să fiți

    .Pentru a crea harta empatică, pur și simplu desenați patru cadrane pe o bucată de hârtie. Fiecare cadran reprezintă un aspect diferit al tău:

  • Văzînd;
  • Facand;
  • Gândind;
  • Simtind.
  • În continuare, ia în considerare o situație care evocă o emoție puternică specifică în tine, cum ar fi o cearta/lupta - de idei cu soțul / soția/prietenul/colegul sau altul semnificativ. În fiecare cadran, scrieți aspectele relevante ale fiecărei perspective

    .
    De exemplu, pentru scenariul de luptă, puteți scrie ceva de genul:

  • Vazand: Care sunt unele dintre lucrurile pe care le-ai văzut în timpul situației?
  • Făcând: Ce acțiuni ai intreprins și ce comportamente ai observat în tine? Care este modelul comportamental pe care îl poți identifica?
  • Gândind: Ce gândeai în această situație? Ce îți spune asta despre credințele tale?
  • Simtind: Ce emoții ai simțit? De ce? Ce situație din trecut vă amintesc cel mai mult?

  • Pe partea din spate a bucății de hârtie, pe o altă bucată de hârtie, sau lângă cele patru cadrane, creați o a cincea secțiune. Aici, vă veți nota ideile și ideile pe baza hărții voastre de empatie.
    Următoarele întrebări vă pot ajuta în procesul de auto-reflecție în timp ce lucrați pe harta dvs.:
    • Cum este legată situația cu temerile și speranțele tale? Care sunt temerile tale? Care sunt speranțele tale? Care dintre nevoile tale sunt satisfăcute sau  neîndeplinite în această situație?
    • Care a fost mediul în care ați întâlnit situația? Ce vă mai amintiți de mediu? Cum te-ai găsit în acel mediu și de ce? Pe ce te-ai concentrat vederea?

  • Ce te doare cel mai mult în situație sau te face să te simți bine cu situația?
  • Care a fost feedback-ul pe care l-ai adunat din mediul tău sau de la alte persoane?
  • Care sunt toate pozitivele despre situație? Ce poți învăța despre tine, despre ceilalți și despre lume, trăind acel tip de situație?

  • Faceți tot posibilul pentru a evita căderea pradei distorsiunilor cognitive sau consolidarea sentimentelor negative în timp ce răspundeți la aceste întrebări. Aprofundați și identificați de ce simțiți că o faceți. Observați, dar nu judecați.

    Instrumentul 3: Diagrama de satisfacție a vieții

    O diagramă de satisfacție a vieții este o modalitate excelentă de a evalua cât de bine îți îndeplinești obiectivele și îți promovezi speranțele pentru viitor. Puteți completa acest grafic periodic pentru a urmări progresul dvs. în direcția obiectivelor dvs. și pentru a vedea ce trebuie revizuit, îmbunătățit, redus sau eliminat pentru a vă ajuta să luptați spre ele
    Desenați o scală de la 1 (deloc mulțumit) la 10 (extrem de mulțumit) pe orizontală și enumerați următoarele zece domenii ale vieții pe vertical.


    •Tu;
    • Sănătate;
    • Relații;
    • Bani;
    • Carieră;
    • Emoții;
    • Competențe;
    • Distracție;
    • Spiritualitate;
    • Tehnologie.


    Evaluați satisfacția în fiecare dintre cele 10 domenii folosind scala pe care ați creat-o.

    Apoi, aruncați o privire a tuturor zonelor în care sunteți doar oarecum mulțumit (unde ați utilizat un rating între 4 și 7). Poate fi dificil să reflecteți efectiv atunci când nu aveți o idee clară dacă sunteți mulțumit sau nu de o anumită zonă.

    Mergeți înapoi prin aceste zone „oarecum satisfăcute” și evaluați-vă din nou satisfacția, dar utilizați doar calificative între 1 și 3 sau 8 și 10. Limitarea opțiunilor dvs. fie pentru „foarte mulțumiți” sau „nu foarte mulțumiți” vă va ajuta să faceți mai mult o hotărâre decisivă cu privire la satisfacția dvs. în fiecare domeniu.

    Evidențiați fiecare secțiune nominală cu 1, 2 sau 3 cu roșu și evidențiați fiecare secțiune clasificată cu 8, 9 sau 10 cu verde. În cele din urmă, pentru toate cele zece domenii ale vieții, întrebați-vă: de ce ați evaluat fiecare zonă cum ați făcut? Ce te-ar face să îți schimbi ratingul?
    Repetați acest exercițiu de câte ori doriți să vă ajute să vă urmăriți satisfacția cu privire la modul în care se desfășoară viața voastră.

    Stabilirea unui ghid de interviu:

    Interviul

    Înțelegerea nevoilor utilizatorilor dvs. este imperativă pentru identificarea și crearea unei soluții. Scopul acestei prime faze este să aducă cunoștințe cu privire la nevoile, dorințele, motivația utilizatorilor de a face anumite lucruri, comportamentul, factorii care influențează alegerile lor.
    În momentul culminant al unei povești, activitatea creierului ascultătorului este aproape similară cu activitatea creierului naratorului - creând aproape o legătură reală între cei doi.
    Când puneți o întrebare, acordați utilizatorului timpul de gândire. Tăcerea este în regulă! Chiar dacă este ciudat, nu întrerupeți și nu influențați persoana intervievată. Procesul de gândire în proiectare recomandă calitatea și cantitatea în general. Căutăm informații, nu adevăruri. O persoană din afară vă va oferi informații importante.

    Observarea

    Oferiți utilizatorului o sarcină și doar urmăriți.

    Cereți cuiva să vă arate cum îndeplinește o sarcină. Spune-i fizic să parcurgă pașii și să vă vorbească de ce fac ceea ce fac. Rugați-i să vocaleze ceea ce le trece prin minte în timp ce îndeplinesc o sarcină sau interacționează cu un obiect / persoană / într-o situație. Purtați o conversație în contextul casei sau la locul de muncă al cuiva. Utilizați mediul pentru a solicita întrebări mai profunde.


    1. c) Experiența

    Folosește ce folosește destinatarul. Acest lucru vă va oferi acces direct la experiențele persoanei cu handicap. Adoptarea noilor mentalități și evitarea tiparelor mentale existente este probabil unul dintre cele mai dificile lucruri de făcut! Acest lucru ne oferă, de asemenea, oportunitatea de a simți ceea ce simt beneficiarii. Folosiți experiențele persoanei cu handicap pentru a înțelege și a intra în pielea utilizatorului


    În faza de empatie, puteți utiliza unele instrumente puternice, cum ar fi Maps Empathy, unde puteți enumera ceea ce spune + personaj (explicit) și gândiți + simțiți (implicit). (spune - gândește - face - simți)


    O hartă empatică este formată din patru părți care reflectă patru caracteristici cheie pe care utilizatorul le-a demonstrat în timpul etapei de observare / cercetare. Cele patru cadrane se referă la ceea ce utilizatorul: Said, Did, Thinked și Felt. Este destul de ușor să stabilim ce a spus și a făcut utilizatorul. Totuși, determinarea a ceea ce au gândit și simțit ar trebui să se bazeze pe observații și analize atente ale modului în care s-au comportat și au răspuns la anumite activități, sugestii, conversații etc. Aceasta înseamnă empatie, capacitatea de a înțelege și de a împărtăși sentimentele altuia.

    Metode și activități bazate pe DTHC

    Crearea profilului de utilizare - dezvoltarea unui material mai complex

     
    Model propus:


    Nume / Prenume / Profesie / Localitate / Țară

    biografie
    personalitate
    Tinta obiectiva

    Frustrare
    Notă personală

    Întrebări de pus

  • ar trebui să faceți o cercetare asupra carierei care va intereseaza pentru a pune întrebări inteligente. A fost ceva menționat în informațiile profesionale pe care nu le-ai înțeles pe deplin? Interviul informațional oferă o oportunitate excelentă de a clarifica acest lucru. Mai jos veți găsi un mic eșantion de întrebări pe care ar trebui să le puneți:
  • Puteți descrie o zi obișnuită la serviciu?
  • Ce faci în mod regulat?
  • Ce alte sarcini apar?
  • Câte ore lucrati de obicei într-o zi? O săptămână?
  • Există potențial de creștere în domeniul dvs.?
  • Ce pot face acum pentru a-mi crește șansele de a găsi un loc de muncă viitor?
  • Ce îți place la cariera ta și ce nu îți place despre asta?
  • Știu despre cerințele educaționale, dar există ceva, în special despre care ar trebui să fiu conștient, cum ar fi gradul de cunostinte pe care îl preferă majoritatea angajatorilor și unde pot primi cea mai bună pregătire?
  • Există ceva ce ai fi dorit să fi știut înainte de a intra în acest job?

  • Este vorba despre bani: aducerea acasă a unui salariu este importantă, dar dimensiunea acestuia nu este de fapt un mare predictor al satisfacției locului de muncă. Creați un echilibru între a câștiga suficienți bani pentru a vă susține și munca care vă intregeste ca om.


    Ignorând cine sunteți: tipul, interesele, valorile și aptitudinile dvs. de personalitate vă ajută să vă potriviți cu mai multe ocupații decât alții. Nu puteți modifica aceste trăsături. Dacă nu le luați în considerare atunci când selectați o carieră, există o șansă excelentă de a ajunge într-o ocupație care nu vi se potrivește.


    Nu căutați dincolo de o listă „Cele mai bune cariere”: Listele care vă spun care sunt cele mai bune cariere, poate fi un ghid util atunci când vine vorba de selectarea uneia

    .
    Niciodată  nu ar trebui să decizi să urmărești nicio ocupație dacă nu este potrivită pentru tine. Înainte de a putea alege cariera potrivită, trebuie să înveți despre tine. Valorile, interesele, abilitățile soft și aptitudinile tale, în combinație cu tipul tău de personalitate, vor face ca unele ocupații să fie potrivite pentru tine și altele complet nepotrivite.


    Puteți utiliza instrumente de autoevaluare. În faza de autoevaluare a procesului de planificare a carierei, colectați informații despre dvs. pentru a lua o decizie în cunoștință de cauză. O evaluare de sine ar trebui să includă o examinare completă a valorilor, intereselor, personalității și aptitudinilor tale.

    Chestionar pentru pregătirea unui CV


    Începeți să construiți un CV:
    1. Începeți cu numele dvs., adresa de e-mail, numărul de telefon, numerele de fax și / sau adresele de e-mail unde angajatorii vă pot contacta. Dacă considerați că este necesar, includeți site-ul dvs. web.
    Este foarte important ca adresa dvs. de e-mail să fie una profesionistă și nu una drăguță.
    Este recomandat să fie un nume sau o inițială și un nume la gmail sau yahoo.


    Două sfaturi:

  • Asigurați-vă că numărul de telefon pe care vi l-ați dat este identificat și vă va răspunde dacă primiți un apel
  • Aveți grijă să vă verificați e-mailul profesional zilnic, după ce trimiteți un CV.
    1. Care este scopul CV-ului dvs. (o poziție cu un angajator diferit, o poziție cu același angajator, un stagiu, acceptarea unui program educațional)?

     Care este obiectivul tău?

    Obiectivul poate fi fie specific, cum ar fi „A deveni cel mai bun profesor de clasa a cincea la Școala XYZ ”, care este poziția pe care o solicitați sau poate fi lmai largă, precum „ Să-i angajezi pe toți elevii în învățarea lor, în moduri care îi ajută să devină  entuziaști de-a lungul vieții.

    Este important să păstrați un CV curent  la locul de muncă  pentru a arăta ce ați îndeplinit acolo.

    1. Ce poziție specifică căutați?

    Aceasta nu este o categorie largă (ce fel de meserie), ci un anumit titlu al postului. Dacă sunteți în căutarea diferitelor locuri de muncă, veți avea nevoie de un CV diferit pentru fiecare.

    1. Care sunt abilitățile tale?

    Aptitudinile personale sunt capacitățile care vă permit să vă transferați dintr-o poziție în alta. Mulți traineri/profesori/practicieni începători se tem să le enumere, dar joburile de vară, stagiile sau predarea studenților, ar trebui să vă facă capabil să vă identificați abilitățile transferabile.

    5. Ce poziții ați îndeplinit? Pentru fiecare poziție scrieți datele în care ați fost în acea poziție (perioada |), sarcinile specifice pe care le-ați îndeplinit (nu lucrurile pe care le-ați făcut, ci realizările) și dacă aceste sarcini sunt la baza activității curente pe care o căutați.
    Nu reconsiderați toate lucrurile irelevante pe care le-ați făcut, ci cele care se reflectă direct la ceea ce doriți în prezent

    .
    6. Pentru fiecare sarcină sau realizare, enumerați cuvinte care descriu cel mai bine munca pe care ați făcut-o.

    De exemplu, utilizați cuvinte precum gestiona (în loc de responsabil pentru), dezvoltați, negociați (în loc să aranjați) sau conceptualizați

    .
    7. Pentru fiecare muncă anterioară, arată-ți contribuția la succesul companiei sau departamentului.
    Vă rugăm să utilizați anumite numere sau procente. De exemplu, scorul de test ridicat de la 65% la 87% în patru ani.

     

    1. Care ai spune că este mai puternic, abilitățile și realizările tale sau experiența ta de fond?
      Acest lucru vă va ajuta să determinați ce format CV utilizați.
    2. Va aflați în situatia in care ati alege intre doua locuri de muncă sau cautati un job intr-un singur domeniu?

    Dacă lucrați într-un domeniu si cautati un altul, va trebui să vă motivați alegerea și de ce o faceți10.

    10. Ați avut creștere profesională în timpul carierei dvs.?

    Dați exemple despre ceea ce ați făcut pentru progresul profesional, despre evoluția și modul în care a fost construit. Dacă sunteți la început, dați un exemplu despre ceea ce doriți să faceți pentru dezvoltarea profesională

    .11. Există circumstanțe care ar putea afecta CV-ul dvs.?

    De exemplu, ați fost concediat, aveți lipsuri în ocuparea forței de muncă, este o schimbare importantă în carieră, aveți antecedente penale sau există probleme de imigrare / eligibilitate la probleme de muncă? Toate aceste chestiuni vor trebui enumerate într-o scrisoare de întâmpinare sau în interviul dvs. și, de asemenea, minimizate în CV-ul dvs. - o idee ar fi, realizarea unui CV care nu este cronologic

    .12. Enumerați-vă educația, cu cele mai recente studii. De la ce școli ți-ai primit diplomele sau certificatele și care au fost mai prioritățile tale? De asemenea, în ce ani ai absolvit?

    Enumerați cel mai înalt nivel de educație.

    Enumerați referințele dvs. Veți avea nevoie de o varietate. Începeți să scrieți o listă cu persoane pe care le cunoașteți care v-ar servi drept referință pentru munca pe care ați îndeplinit-o, locuri în care ați făcut voluntariat, cursuri la care ați performat, săli de curs în care ați predat sau cluburi în care ați fost membru .

    Instrumente pentru cunostintele profesionistilor privind piata muncii

    Instrumente de training

    Analiza job

    Rezolvarea problemelor

     CV-ul - prototip

    Intrebari pentru crearea CV

    Folosirea verbelor de actiune

     INSTRUCTIUNI de folosire a ghidului:

    1. Descrierea continutului fiecarei sectiuni
    2. Descriere instrumente
    3. Construirea dosarului individual al beneficiarului

    - evaluare/autoevaluare

    - aptitudini pentru cariera

    - training pentru interviu

    - prototipare CV

     INSTRUCTIUNI de aplicare a instrumentelor

  • Ce instrumente agreem in dosarul individual
  • Care este ordinea de aplicare
  •  

    Numele tau: Adresa de e-mail:
    DESIGN THINKING GUIDE  GANDIREA DESIGN CENTRATA PE OM - GHID
    Articol Federatia pentru Accesibilizarea Romaniei - DESIGN THINKING GUIDE GANDIREA DESIGN CENTRATA PE OM - GHID
    DESIGN THINKING GUIDE GANDIREA DESIGN CENTRATA PE OM - GHID
    Ziar, televiziune online si radio pentru persoanele cu dizabilitati din Romania

    observatorul  .RO 

    Ziar, televiziune si radio online dedicat persoanelor cu dizabilitati din Romania
    Pentru inscrieri în portal și relații cu clienții vă rugăm să ne contactați la:
    telefon: | e-mail:office@observatorul.ro

    DESPRE

    ...

    ASISTENȚĂ

    ...

    LEGAL

    ...