Articol de la Federatia pentru Accesibilizarea Romaniei
Disability Beyond Limits Erasmus - Scenarii
Printre scenariile identificate de noi pe parcursul intalnirilor din cadrul proiectulu Erasmus+ “Disability beyond limits” am explorat si perspectivele a trei femei tinere cu dizabilitati cu studii superioare, fiecare cu propriile lor provocări dar
Previzualizare mesaj:
trimite
Printre scenariile identificate de noi pe parcursul intalnirilor din cadrul proiectulu Erasmus+ “Disability beyond limits” am explorat si perspectivele a trei femei tinere cu dizabilitati cu studii superioare, fiecare cu propriile lor provocări dar si cu soluții, pentru a spori accesul la oportunități de angajare și pentru a promova incluziunea socială.
Concluzii pe scurt:
N – Tânără cu dizabilități fizice
N propune soluții pentru a depăși provocările pe care persoanele cu dizabilități fizice le pot întâmpina în căutarea unui loc de muncă:
- Târguri de joburi virtuale:
- Organizarea de târguri de joburi virtuale pentru a prezenta oportunitățile de angajare prin platforme online.
- Procese de aplicare online accesibile:
- Asigurarea că procesele de aplicare online ale companiilor sunt accesibile, inclusiv formate alternative pentru materialele de aplicare.
- Opțiuni de interviuri la distanță:
- Oferirea de opțiuni de interviuri la distanță, eliminând astfel obstacolele legate de transport pentru persoanele cu dizabilități fizice.
- Promovarea unui mediu de lucru inclusiv:
- Sublinierea importanței promovării unor medii de lucru incluzive și comunicarea angajamentului firmelor față de diversitate și incluziune.
- Parteneriate cu serviciile de ocupare a forței de muncă pentru persoane cu dizabilități:
- Recomandarea companiilor de a stabili parteneriate cu serviciile de ocupare a forței de muncă pentru persoane cu dizabilități.
- Workshop-uri educaționale pentru angajatori:
- Organizarea de workshop-uri pentru angajatori pentru a crește conștientizarea asupra capacităților persoanelor cu dizabilități și a modului în care pot crea locuri de muncă accesibile.
A – Tânără cu deficiențe de auz
Perspectiva A, o tânără cu deficiențe de auz, aduce în discuție soluții adaptate la provocările specifice pe care le pot întâmpina persoanele cu această dizabilitate:
- Instrumente de comunicare la distanță:
- Utilizarea unor instrumente de comunicare la distanță, precum platforme de videoconferință cu subtitrare în timp real sau interpretare în limbaj mimico-gestual.
- Partajare accesibilă a informațiilor:
- Prioritizarea furnizării informațiilor în formate accesibile, cum ar fi notificări scrise, memorii sau materiale de pregătire.
- Politici de muncă incluzive:
- Promovarea unor politici de muncă incluzive, inclusiv programe de conștientizare pentru colegi cu privire la interacțiunea cu persoanele cu deficiențe de auz.
- Materiale de instruire subtitrate:
- Asigurarea că materialele de instruire includ subtitrări sau transcrieri, pentru a oferi aceleași oportunități de formare ca și colegilor săi.
- Program de lucru flexibil:
- Oferta de programe de lucru flexibile, precum opțiuni de lucru la distanță sau orare ajustate, pentru a se adapta nevoilor specifice ale Alexandrei.
- Soluții tehnologice de asistență:
- Sprijinirea utilizării tehnologiilor de asistență, precum aparate auditive sau implanturi cohleare, pentru a îmbunătăți comunicarea pentru persoanele cu deficiențe de auz.
- Cultură de firmă suportivă:
- Evidențierea importanței unei culturi de firmă suportivă, în care diversitatea și incluziunea sunt apreciate și promovate.
L – Tânără cu dizabilități fizice
L, o tânără cu dizabilități fizice, examinează soluțiile propuse în contextul "Incluziune socială pentru toți", oferind perspectiva sa:
- Măsuri de accesibilitate:
- Sprijinul pentru măsuri care îmbunătățesc accesibilitatea fizică în spații publice, transport și infrastructură, pentru a promova incluziunea socială a persoanelor cu dizabilități fizice.
- Evenimente și activități incluzive:
- Aprecierea soluțiilor care se concentrează pe organizarea de evenimente și activități cu incluziune în minte, asigurându-se că acestea sunt accesibile pentru persoanele de toate abilitățile.
- Campanii educaționale:
- Sprijin pentru campanii educaționale care cresc conștientizarea asupra provocărilor cu care se confruntă persoanele cu dizabilități fizice și promovează incluziunea.
- Oportunități de angajare:
- Opinia asupra soluțiilor legate de eliminarea barierele pentru oportunitățile de angajare pentru persoanele cu dizabilități fizice, inclusiv promovarea practicilor de angajare incluzive și locuri de muncă accesibile.
- Implicare comunitară:
- Aprecierea soluțiilor care încurajează implicarea comunitară și colaborarea pentru a satisface nevoile specifice ale persoanelor cu dizabilități fizice.
Considerentele adiționale ale A:
Perspectivele celor 3 tinere evidențiază necesitatea unor soluții personalizate și comprehensive pentru a asigura accesul la oportunități egale și promovarea incluziunii sociale pentru toți indivizii, indiferent de abilități sau dizabilități.
Printre scenariile identificate de noi pe parcursul intalnirilor din cadrul proiectulu Erasmus Disability beyond limits am explorat si perspectivele a trei femei tinere cu dizabilitati cu studii superioare fiecare cu propriile lor provocări dar
observatorul .RO
telefon: | e-mail:office@observatorul.ro