Logo ♿ Observatorul Social

Articol de la Federatia pentru Accesibilizarea Romaniei

Diversitate si incluziune in dezvoltarea locala - Sesiune tematica nr.3

/
Diversitate si incluziune in dezvoltarea locala - Sesiune tematica nr.3
Afiș articol "Diversitate si incluziune in dezvoltarea locala - Sesiune tematica nr.3"
Diversitate si incluziune in dezvoltarea locala - Sesiune tematica nr.3 Obiectivul sesiunii: Obiectivul sesiunii pe tema "Diversitate și incluziune în dezvoltarea locală" poate fi definit astfel: să ofere participanților cunoștințe și abilități pr
Publicat: / Actualizat:
1.143 vizionări
0
Cod de incorporare:
Previzualizare:
Configurare:

Conținut restrâns
Buton interacțiune
Afișează fundalul
E-mail:
Previzualizare mesaj:
Articole trimis de pe ♿ Observatorul Social: “Diversitate si incluziune in dezvoltarea locala - Sesiune tematica nr.3” — Diversitate si incluziune in dezvoltarea locala - Sesiune tematica nr.3 Obiectivul sesiunii: Obiectivul sesiunii pe tema "Diversitate și incluziune în dezvoltarea locală" poate fi definit astfel: să ofere participanților cunoștințe și abilități pr

trimite

 In data de 10 mai 2023, incepand cu orele 16,00, a avut loc la Galati, cea de a treia sesiune tematica din cadrul Activitatii A 5.2. a proiectului POCA derulat de APH Sporting Club Galati in parteneriat cu Federatia pentru Accesibilizarea Romaniei si ACE ES Romania, ”Organizare și derulare sesiuni tematice comune, pentru dezvoltare abilităților specific ONG-uri+autorități publice de intervenție în dezvoltarea la nivel local”.

 

Obiectivul sesiunii: Obiectivul sesiunii pe tema "Diversitate și incluziune în dezvoltarea locală" poate fi definit astfel: să ofere participanților cunoștințe și abilități practice pentru dezvoltarea unei perspective incluzive și sensibile la diversitate în procesele de dezvoltare locală. Scopul este de a ajuta participanții să înțeleagă importanța abordării diversității și incluziunii în dezvoltarea locală și să identifice modalități de a aborda aceste aspecte în activitățile lor de dezvoltare locală.

De asemenea, obiectivul este de a promova conștientizarea și aprecierea diversității culturale, etnice, de gen, socio-economice și de alte tipuri și de a crea o cultură de incluziune în comunitățile locale.În general, analiza nevoilor comunității implică colectarea și analizarea datelor despre o comunitate pentru a identifica problemele și oportunitățile cu care se confruntă și pentru a înțelege nevoile și prioritățile lor. Aceste date pot fi colectate prin diferite metode, cum ar fi sondaje, interviuri, observații sau analiza datelor secundare, cum ar fi datele statistice.

Pentru a integra aspectele de dezvoltare durabilă, egalitate de șanse și tratament nediscriminatoriu în construirea și elaborarea unei lecții cu tema "Diversitate și incluziune în dezvoltarea locală", următoarele elemente au fost  luate în considerare:

  1. Dezvoltarea durabilă: Aceasta se referă la găsirea unor soluții care să îndeplinească nevoile actuale ale comunității, fără a compromite posibilitatea generațiilor viitoare de a-și satisface propriile nevoi. În cadrul acestei sesiuni, am încurajat participantii să gândească la soluții care să fie sustenabile pe termen lung, cum ar fi utilizarea resurselor naturale în mod responsabil, reducerea deșeurilor și a poluării, promovarea energiilor regenerabile și a transportului eco-friendly.
  2. Egalitatea de șanse: Acesta se referă la faptul că fiecare persoană are dreptul să aibă acces la oportunități egale, indiferent de sex, vârstă, etnie sau orice altă caracteristică personală. În cadrul acestei lecții, i-am rugat pe participanti să ia în considerare nevoile tuturor membrilor comunității, inclusiv persoanelor cu dizabilități, persoanelor în vârstă, minorităților etnice și de gen.
  3. Tratament nediscriminatoriu: Acesta se referă la faptul că toți oamenii trebuie să fie tratați cu respect și demnitate, fără a fi discriminați pe baza oricărei caracteristici personale. În cadrul acestei lecții, am subliniat importanța de a asculta opiniile tuturor membrilor comunității și de a evita stereotipurile sau prejudecățile.

Pentru a integra aceste elemente în lecția "Diversitate și incluziune în dezvoltarea locală", am încorporat activități și exerciții care îi ajuta pe participanti să exploreze și să ia în considerare diverse perspective și nevoi. De exemplu:

  • analiza situațiilor în care s-au confruntat cu discriminare sau excluziune și discutii despre impactul acestor experiențe asupra lor și asupra comunității.
  • discuții despre stereotipuri și prejudecăți și identificare aceste idei preconcepute.
  • Se invita un membru al comunității să vorbească despre provocările cu care se confruntă în ceea ce privește accesul la resurse și se discuta despre soluțiile sustenabile care pot fi adoptate pentru a ajuta la îmbunătățirea situației.
  • Pentru o rundă de discuții și interacțiune pe tema diversității și incluziunii în dezvoltarea locală, este important să creăm un mediu sigur și confortabil pentru toți participanții, astfel încât aceștia să poată împărtăși liber și fără teamă. De asemenea, este important să fim sensibili și empatici în abordarea subiectului, pentru a evita orice judecată sau discriminare.

    Metodele și instrumentele folosite în această rundă au variat în funcție de obiectivele specifice și de tipul de grup sau comunitate prezent. 

  • Brainstorming: am incurajat participanții să genereze idei și soluții pentru a aborda problemele legate de diversitate și incluziune în comunitatea locală.
  • Grupuri de discuții:am  împărțit participanții în grupuri mai mici, pentru a discuta mai în detaliu subiecte specifice legate de diversitate și incluziune. Aceste discuții au fost ghidate de întrebări specifice sau de un set de teme.
  • Dezbateri:am  împărțit participanții în două grupuri, pentru a discuta diverse poziții sau perspective referitoare la subiectul diversității și incluziunii. Aceste dezbateri au fost ghidate de un set de întrebări specific.
  • Storytelling:am încurajat participanții să împărtășească povești și experiențe personale, legate de diversitate si incluziune.
  • A.Evaluarea impactului social: am evaluat impactul social al diversității și incluziunii în dezvoltarea locală prin urmărirea schimbărilor în ceea ce privește accesul la servicii publice, precum educație, sănătate și servicii sociale. 

    1. Sondaje sau interviuri cu participantii- acestea pot fi utile pentru a obține feedback direct de la membrii comunității cu privire la modul în care diversitatea sau incluziunea au afectat viața lor și dacă și cum s-au simțit incluși.

    C.Evaluarea impactului economic: se poate evalua impactul economic al diversității și incluziunii în dezvoltarea locală prin urmărirea creșterii economice a zonei în urma implementării de politici de diversitate și incluziune. Se pot analiza, de asemenea, schimbările în ceea ce privește creșterea ocupării forței de muncă și reducerea disparităților economice între grupurile de persoane cu diverse origini.

    1. Un exemplu concret de diversitate și incluziune în dezvoltarea locală ar putea fi un proiect care vizează îmbunătățirea accesului la servicii publice pentru persoanele cu dizabilități într-o comunitate locală.

    Pentru a crea un astfel de proiect, ar trebui să se ia în considerare nevoile specifice ale persoanelor cu dizabilități din comunitate. În acest scop, ar fi util să se lucreze împreună cu organizații locale de dizabilități sau grupuri de persoane cu dizabilități pentru a identifica problemele și obstacolele cu care se confruntă acestea în accesarea serviciilor publice.

    Proiectul ar putea implica, de exemplu, îmbunătățirea accesibilității fizice a clădirilor publice, inclusiv a clădirilor școlare, prin instalarea de rampe, lifturi și alte facilități. De asemenea, ar putea fi organizate programe de instruire pentru personalul din serviciile publice pentru a le oferi cunoștințe și abilități pentru a comunica mai eficient cu persoanele cu dizabilități și pentru a se asigura că serviciile publice sunt adaptate pentru nevoile acestora.

    Un astfel de proiect ar putea fi implementat prin intermediul unui parteneriat între organizațiile locale de dizabilități, serviciile publice locale și autoritățile locale. Astfel, proiectul ar putea beneficia de experiența și resursele acestora, precum și de sprijinul comunității locale în general.

    În acest fel, proiectul ar putea contribui la îmbunătățirea accesului la serviciile publice pentru persoanele cu dizabilități și ar promova diversitatea și incluziunea în comunitatea locală.

    1. Un alt exemplu concret de diversitate și incluziune în dezvoltarea locală ar putea fi un proiect care vizează îmbunătățirea accesului la educație pentru elevii cu nevoi speciale din școlile dintr-o comunitate locală.

    Proiectul ar putea implica, de exemplu, dezvoltarea de programe și materiale educaționale adaptate nevoilor elevilor cu nevoi speciale, inclusiv pentru cei cu dizabilități fizice, auditive sau vizuale. Acestea ar putea include, de exemplu, utilizarea de tehnologii asistive sau de resurse multimedia, cum ar fi videoclipuri, prezentări interactive sau jocuri educative.

    În plus, proiectul ar putea viza și îmbunătățirea accesibilității fizice a școlilor pentru elevii cu dizabilități, prin instalarea de rampe, lifturi sau alte facilități. De asemenea, ar putea fi organizate programe de instruire pentru cadrele didactice și personalul școlar pentru a le oferi cunoștințe și abilități pentru a comunica mai eficient cu elevii cu nevoi speciale și pentru a se asigura că programul școlar este adaptat nevoilor acestora.

    Proiectul ar putea fi implementat prin intermediul unui parteneriat între autoritățile locale, școlile din comunitate și organizațiile locale de dizabilități sau grupurile de părinți ai elevilor cu nevoi speciale. Astfel, proiectul ar putea beneficia de experiența și resursele acestora și ar putea fi adaptat la nevoile specifice ale elevilor cu nevoi speciale din comunitate.

    În acest fel, proiectul ar putea contribui la îmbunătățirea accesului la educație pentru elevii cu nevoi speciale și ar promova diversitatea și incluziunea în școlile din comunitatea locală.

    1. Un exemplu de diversitate și incluziune în petrecerea timpului liber ar putea fi organizarea de evenimente culturale sau sportive care să fie deschise pentru toate persoanele din comunitate, inclusiv pentru persoanele cu dizabilități.

    De exemplu, o organizație locală ar putea organiza un festival de muzică sau de artă în care să se asigure că există facilități și echipamente adecvate pentru persoanele cu dizabilități, cum ar fi rampe sau lifturi pentru accesul la scene sau la expoziții, dar și o programare adaptată pentru persoanele cu nevoi speciale.

    În plus, în cadrul acestui festival se poate organiza și o zonă de relaxare sau un spațiu de socializare unde persoanele cu dizabilități pot să se simtă confortabil și incluse. Aici, voluntarii ar putea fi instruiți pentru a comunica eficient cu persoanele cu dizabilități și pentru a le oferi asistență în timpul evenimentului.

    De asemenea, o altă idee ar fi să se organizeze activități sportive, cum ar fi baschetul în scaun cu rotile sau alte sporturi adaptate pentru persoanele cu dizabilități. Aceste activități ar putea fi organizate într-un mediu sigur și confortabil pentru toți participanții, inclusiv pentru persoanele cu dizabilități.

    Prin aceste evenimente, se poate promova diversitatea și incluziunea în comunitate și se poate oferi o oportunitate de petrecere a timpului liber pentru toți membrii comunității, indiferent de nevoile lor specifice.

     

    ”Sustenabilitate pentru toți, în prezent și în viitor!”

    ”ACCES – Dincolo de prejudecăți, dincolo de discriminare!”

    Numele tau: Adresa de e-mail:
    Diversitate si incluziune in dezvoltarea locala - Sesiune tematica nr.3
    Articol Federatia pentru Accesibilizarea Romaniei - Diversitate si incluziune in dezvoltarea locala - Sesiune tematica nr.3
    Diversitate si incluziune in dezvoltarea locala - Sesiune tematica nr3Obiectivul sesiunii Obiectivul sesiunii pe tema Diversitate și incluziune în dezvoltarea locală poate fi definit astfel să ofere participanților cunoștințe și abilități pr
    Ziar, televiziune online si radio pentru persoanele cu dizabilitati din Romania

    observatorul  .RO 

    Ziar, televiziune si radio online dedicat persoanelor cu dizabilitati din Romania
    Pentru inscrieri în portal și relații cu clienții vă rugăm să ne contactați la:
    telefon: | e-mail:office@observatorul.ro

    DESPRE

    ...

    ASISTENȚĂ

    ...

    LEGAL

    ...