Logo ♿ Observatorul Social

Articol de la Federatia pentru Accesibilizarea Romaniei

IO4 HR DISABILITY TOOL - Instrumente pentru HR Erasmus AllIn

/
IO4  HR DISABILITY TOOL - Instrumente pentru HR Erasmus AllIn
Afiș articol "IO4 HR DISABILITY TOOL - Instrumente pentru HR Erasmus AllIn"
IO4 HR DISABILITY TOOL - Instrumente pentru HR Erasmus AllIn
Publicat:
2.740 vizionări
1
Cod de incorporare:
Previzualizare:
Configurare:

Conținut restrâns
Buton interacțiune
Afișează fundalul
E-mail:
Previzualizare mesaj:
Articole trimis de pe ♿ Observatorul Social: “IO4 HR DISABILITY TOOL - Instrumente pentru HR Erasmus AllIn” — IO4 HR DISABILITY TOOL - Instrumente pentru HR Erasmus AllIn

trimite

IO4 – ”HR DISABILITY TOOL”  - AllIn Erasmus+

Instrumentul pentru HR / persoane cu dizabilitati este o colecție virtuală de exemple și practici pentru utilizarea tehnologiei de asistență a persoanelor cu dizabilități pentru succesul și productivitatea acestora în mediile de educație și ocupare. Un instrument adecvat pentru managerii de resurse umane, consilierii de carieră, educatorii, mentorii de ocupare, angajatori.

HR disability tool - pentru manageri, consilieri în carieră, educatori, mentori de muncă, angajatori etc. este un instrument teoretic și practice, cu o colecție virtuală de exemple, practici (materiale și videoclipuri, alte tipuri de resurse) ale persoanelor cu dizabilități care utilizează tehnologie asistivă pentru succes și productivitate în educație și locuri de muncă, din Grecia, Belgia, România și Spania. Convenția ONU privind drepturile persoanelor cu dizabilități (UNCRPD) promovează, protejează și asigură asigura exercitarea deplină şi în condiţii de egalitate a tuturor drepturilor şi libertăţilor fundamentale ale omului de către toate persoanele cu dizabilităţi şi promoveaza respectul pentru demnitatea lor intrinsecă. Persoanele cu dizabilităţi includ acele persoane care au deficienţe fizice, mentale, intelectuale sau senzoriale de durată, deficienţe care, în interacţiune cu diverse bariere, pot îngrădi participarea deplină şi efectivă a persoanelor în societate, în condiţii de egalitate cu ceilalţi.. Accesul la tehnologie de asistență la prețuri accesibile este un drept al omului, având o bază în Convenția ONU privind drepturile persoanelor cu dizabilități (UNCRPD). Tehnologia asistivă este un termen general care acoperă sistemele și serviciile legate de livrarea de produse și servicii de asistență. Tehnologia asistivă este concepută pentru a îmbunătăți capacitățile funcționale ale persoanelor cu dizabilități și asigură faptul că persoanele cu dizabilități pot, printre altele, să acceseze educația și ocuparea forței de muncă în mod egal cu ceilalți. Nu urmărește să ofere studenților și angajaților cu dizabilități un avantaj nedrept, ci mai degrabă să le ofere independența de a învăța și de a lucra, într-un mediu care le permite să își folosească punctele forte pentru a-și depăși provocările.

Conținutul colecției virtuale se referă la dovezi și practici care pot aparține următoarelor categorii:
- dezvoltarea și utilizarea tehnologiei pentru persoanele cu dizabilități;

- aplicarea designului universal în infrastructură, spații fizice, tehnologie, bunuri și servicii.
IO4 este inovator datorită accentului pe care îl pune pe utilizarea tehnologiei, astfel încât diferite instituții și organizații să creeze medii adecvate și accesibile pentru adulții cu dizabilități în sectoarele educației și ocupării forței de muncă. Exemplele și practicile colectate pot fi, de  asemenea, adaptate și utilizate, de exemplu, de către școli, pentru a spori accesul copiilor cu dizabilități la educatie.

ACCESIBILITATE

  • Ar trebui să existe un acces mai bun la clădirile publice, cum ar fi spitale și școli, institutii publice, precum și la transport.
  • Ar trebui să existe un acces mai bun la informații.
  • Semnele trebuie să fie ușor de citit și în Braille.
  • În clădirile publice ar trebui să fie disponibile mai multe ghiduri și interpreți în limbajul semnelor.
  • Trebuie să existe informatii cu privire la modul cum se poate face accesul la serviciile publicemai bine.
  • Orice furnizor de servicii ar trebui să identifice un acces facil pentru persoanele cu dizabilități.
  • Trebuie să se ofere instruire în domeniul accesibilității
  • Ar trebui să se asigure că persoanele cu dizabilități au acces la noi tehnologii.
  • Țările trebuie să se asigure că persoanele cu dizabilități au dreptul să afle și să ofere informații și să spună ce vor, la fel ca toți ceilalți.
  • Informații de care aveți nevoie, Easy Read de exemplu.
  • acces la mass-media, inclusiv internetul, pentru a oferi informații accesibile.
  • Principalele bariere la angajarea în câmpul muncii a persoanelor defavorizate sunt următoarele:

    1) nivelul redus de informare despre dreptul lor la muncă;

    2) stima de sine și motivația scăzută a persoanelor cu dizabilități (nu pot munci);

    3) nivelul de pregătire și calificare redus al persoanelor cu dizabilități și nedorința de a învăța o profesie în condițiile lipsei locurilor de muncă;

    4) nivelul redus de pregătire a învățământului vocațional pentru incluziunea educațională a persoanelor cu dizabilități;

    5) infrastructura de drumuri și clădiri inaccesibilă;

    6) lipsa unui mecanism de creare, rezervare și menținere a locurilor de muncă pentru persoanele cu dizabilități;

    7) accesul limitat al persoanelor cu dizabilități la servicii de suport pentru angajare în câmpul muncii;

    8) lipsa unei strategii de promovare a politicilor de angajare în câmpul muncii pentru persoanele defavorizate.

     

     

    Numele tau: Adresa de e-mail:
    IO4  HR DISABILITY TOOL - Instrumente pentru HR Erasmus AllIn
    Articol Federatia pentru Accesibilizarea Romaniei - IO4 HR DISABILITY TOOL - Instrumente pentru HR Erasmus AllIn
    IO4 HR DISABILITY TOOL - Instrumente pentru HR Erasmus AllIn
    Ziar, televiziune online si radio pentru persoanele cu dizabilitati din Romania

    observatorul  .RO 

    Ziar, televiziune si radio online dedicat persoanelor cu dizabilitati din Romania
    Pentru inscrieri în portal și relații cu clienții vă rugăm să ne contactați la:
    telefon: | e-mail:office@observatorul.ro

    DESPRE

    ...

    ASISTENȚĂ

    ...

    LEGAL

    ...